rondreis Amerika 2015 - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Toine & Patricia Burgt - WaarBenJij.nu rondreis Amerika 2015 - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Toine & Patricia Burgt - WaarBenJij.nu

rondreis Amerika 2015

Door: Toine van der Burgt

Blijf op de hoogte en volg Toine & Patricia

10 September 2015 | Verenigde Staten, Kayenta

Woensdag 9 Seprember, vanmorgen geskypt met het thuisfront, heel erg leuk wat fijn dat je op zo'n manier contact met elkaar kunt hebben, de techniek staat voor niets zullen we maar zeggen, daarna ontbeten en vertrokken richting Monument Valley, ongeveer 21 mijl rijden, daar aangekomen even binnengelopen bij het visitor centre van het park om informatie in te winnen, daarna een jeep guide tour geboekt, niet goedkoop maar echt de moeite waard, een plaatselijke Navajo indiaan is de chauffeur van de jeep en neemt je mee naar plaatsen waar je anders absoluut niet komt, deze tour duurt 1,5 uur, na terugkomst nog wat rondgekeken en wat foto's gemaakt.
Van monument Valley zijn we doorgereden naar Canyon de Chelly, ook dit is een nationaal monument, ook weer eerst naar het visitor centre om informatie in te winnen en daarna het park in gereden en de opgegeven vieuwpunten bezocht, ook dit was weer prachtich, oude indiaanse ruïnes in de bergwanden bekeken en gefotografeerd, het was er adembenemend mooi, nadat allemaal bekeken te hebben hebben we ingecheckt bij het hotel in het park, dus slapen in de indianengemeenschap, hartstikke mooi, maar voor het slapengaan eerst een hapje en een drankje bij het plaatselijke Navajo restaurant, daar hebben we de specialiteit van het huis besteld, een Navajo burger met groenten en natuurlijk french fries, nou er kwamen een paar borden richting ons, daar sprong je nog met geen polsstok overheen, goeiendag wat een bord eten maar wel erg lekker, daarna nogwat gedronken, wassen en naar bed, morgen weer een dag.
groetjes van ons, Twan en Trieske.

• 10 September 2015 - 15:28

Chanella:

Inderdaad is zeker wel een uitkomst dat skypen ;-)
    Vind het wel heel fijn :-)
    Maar klinkt allemaal erg mooi !!
    Ben benieuwd als jullie terug zijn naar alle foto's en verhalen.

Geniet ervan xx van ons